מתקני תצוגה נועדו לשם הצגת סחורה בצורה אטרקטיבית אשר תמשוך את הלקוח לבצע פעולת קנייה. בין אם במקום, או בין אם מאוחר יותר. לעיתים תפקידו של מתקן כזה מסתכם סך הכל בהכנסת המוצר לתודעתו של הלקוח. בדרך כלל מדובר על מוצר חדש שרק יצא לשוק. כאשר הכוונה היא שכאשר הלקוח יבוא לבצע קנייה, הוא יבחר במוצר זה היות שהוא יראה לו מוכר ולא מאיים כוון שכבר היתה לו היכרות כלשהי איתו. זו הסיבה שלעיתים מתחילים במסע פרסום של מותג חדש רגע לפני כניסתו לחנויות. במקרים אחרים, מדובר במותג שהחדרתו לשוק מקרטעת ולכן הוא דורש פרסום והעמקת התודעה אצל הצרכנים וזאת על ידי פרסומו בדרך הצבתו מול עיני הלקוח הפוטנציאלי. פה בא לידי ביטוי יתרונם של מתקני תצוגה, בכך שיותר קשה להתעלם מהם וזאת בניגוד לידיעון אותו אנשים זורקים עוד לפני שפותחים, או פרסומת בטלויזיה אשר גורמת לבן אדם אוטומטית לעבור תחנה.
על מנת לייצר מתקני תצוגה איכותיים נדרש לאגד צוות שלם הכולל בתוכו: מעצבים תעשייתים, גרפיקאים, מפיקים ולבסוף מתקינים. תפקידו של המעצב התעשייתי הוא לעצב מתקן תצוגה אשר ימשוך את העין בצורתו המיוחדת ובהתאמתו למוצר אותו הוא משווק או מוכר. תפקידו של הגרפיקאי הינו בתחום הקישוטי-אומנותי של אותו סטנד. המפיק יהיה אחראי על הפקת רעיונותיהם של המעצב והגרפיקאי ולסיום, יהיה מי שיתקין את מתקנים אלו, בין אם ברחוב הומה אדם, באירוע, בחנות או בכל מקום אחר בו תהיה לו חשיפה.
על מנת לייצר מתקני תצוגה איכותיים נדרש לאגד צוות שלם הכולל בתוכו: מעצבים תעשייתים, גרפיקאים, מפיקים ולבסוף מתקינים. תפקידו של המעצב התעשייתי הוא לעצב מתקן תצוגה אשר ימשוך את העין בצורתו המיוחדת ובהתאמתו למוצר אותו הוא משווק או מוכר. תפקידו של הגרפיקאי הינו בתחום הקישוטי-אומנותי של אותו סטנד. המפיק יהיה אחראי על הפקת רעיונותיהם של המעצב והגרפיקאי ולסיום, יהיה מי שיתקין את מתקנים אלו, בין אם ברחוב הומה אדם, באירוע, בחנות או בכל מקום אחר בו תהיה לו חשיפה.